Studiedag

I fredags hade jag studiedag, det innebär att man är ledig från skolan en dag för att lärarna ska typ va där och "studera" .Under min studiedag dag så var jag i stallet med Julia. Vi tog bussen upp och gav dom middag, under tiden dom åt så fotade vi lite på olika saker. När dom hade ätit upp tog vi in dom borstade dom och grejade lite med dom, sedan tränsade vi dom och red ut en sväng barbacka. Barbacka är för er som inte vet att man rider utan sadel. Vi skrittade till vi kom in i skogen då började vi trava, vi travade inte hela tiden utan vi tog lite skrit pauser emellanåt. När vi sedan kom till backarna så galopperade vi nästan hela tiden. När vi sedan var på hemvägen stannade vi till på en fotbollspan och travade av dom lite på en åtta så dom fick böja lite på sig. När vi hade travat av dom så skrittade vi tillbaka till stallet och tränsade av dom och sen tog vi in alla hästarna + gav dom mat.
Efter det åkte vi hem och hade lite fredags mys.
 
Julia och minihästarna
 
 
Jag & Mero, Julia & Bella
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0