Provridning

Igår så var jag och provred en häst som heter Miss Aier. Vi åkte 18 mil till Eksjö tog ungefär tre timmar. När vi sedan kom dit så stod hon i stallet, så jag gick in och hälsade på henne och vi sadlade och tränsade henne. Hon som ägde Miss Aier red henne sedan och visade upp henne i skritt, trav och galopp. Och sen så fick jag hoppa upp och rida lite red skritt trav och galopp hoppade även lite. En väldigt underbar häst som hoppade i alla lägen hur hon än kom på hindret. När jag sen ridit färdigt på banan fick jag rida ut en sväng och hon var väldigt lugn i både hantering och ridning! Men tyvärr så när vi kom hem fick vi reda på att den hade problem med ryggen så att vi ska inte ha den hästen. Så att det är bara att leta vidare efter en häst som passar mig och som är helt frisk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0