Letar praktikplats

 I skolan har vi fått reda på att vi ska ha en liten prao dag den 22oktober. Det innebär att vi ska vara på ett ställe (som vi måste årdna själva) och jobba, fråga frågor och sådant över en dag. Senare till vårterminen kommer vi ha det i två veckor. Idag åkte jag och min kompis Cristy till stan för att leta praktiks plats. Vi gick runt till flera olika fik och även till My One. På det flesta fik tog det bara imot elever som ska praoa i minst två veckor och desamma på My One. Det var iallafall ett fik som vi inte fick riktigt svar på, vi skulle komma tillbaks en annan dag då chefen var där och jobbade. Skulle tyvärr tro att det gäller med "två veckors reglen" där också. Men jag får vell bara fortsätt kolla runt. Ska även kolla upp på ridhuset (Borås Ridhus) ifall det går där. Skulle faktist tro att det går eftersom det alltid är lite extra skönt att få hjälp med stallsyslorna som att mocka, fodra, ut- och insläpp osv. Blir ju ett litet + eftersom att jag rider där och vet det mesta som ska göras och hur. Går det inte där eller på fiket så får jag antingen praoa på Karos kennel eller hos min mamma på dagis. Mammas dagis har jag redan vart på över 3gånger så känns roligare att testa något annat. Får helt enkelt vänta och se vad som händer. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina & Lucero

Lycka till! Hoppas du hittar något du trivs med! :) Hittar du inget som verkar bra så hör av dig, du får även vara här med en kompis om du skulle vilja det.

Svar: Japp hör av mig så fort som möjligt fall jag inte hittar någon stans att vara, ja Cristy skulle nog kanske viljat följa med :)
jumpers.blogg.se

2013-10-07 @ 21:18:44
URL: http://caballosdekaro.se
Postat av: Mimmi & Lucero

På gården finns det alltid något att göra och det är väldigt roligt, så om du inte hittar något annat tycker jag absolut du ska ta den chansen. :)

Svar: Ja värkligen! :D
jumpers.blogg.se

2013-10-08 @ 11:29:53
URL: http://caballosdekaro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0