Islandshästs ridning

Sitter jusst nu på lilla Alvas kalas och bloggar från deras iPad. Mer om kalaset kommer ikväll. 
 

Nu sitter jag och släkten och pratar om att åka ut och rida en rund tur på islandshätar. Mammas syster Mari har vart på ett ställe här i närheten som vart jätte bra tydligen. Stället ligger i lite utanför Berghem. Det är etjej på cirka 40år som äger stället. Hon har runt 11 hästar och säkert något föl. Hon har flera olika rundor som "lilla rundan" mellan rundan" "stora rundan" och "halvdagsrundan. Hon har även ridskolaoch ridläger. De som isåfall ska hänga med är min mamma, Mari (hennes syster), min morfar och jag. Vi funderar på att ta "mellan rundan". Mellan rundan varar i cirka 2,5 timmar Och efter någon timme stannar de och fikar bulle, saft, macka och kaffe. Sedan rider de vidare i nån timme och där blir det mycket tölt och galopp. Denna rundan vänder sig till de som vill ha lagom fart. Själv skulle jag vilja ha mycket fart men man får ju tänka på de äldre. Det kostar 500kr per person. Låter iallafall riktigt bra och kul. Har bara ridit islandshäst en gång förut och det var kul!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0