Hopplektionen

Gud denna dag. Min mobil hade helt lagt av och mitt internet hade försvunnit. Jag hade tidigare under dagen skrivit till Karo att jag skulle va i Sandared halv 4 men då hade tydligen inte det smset gått fram. Så där satt jag i Sandared och vänta i cirka en och enhalv timma (som tur regnade det inte). Till slut kom bilen och jag åkte upp till stallet. Jessica (tränaren) hade vi ju bestämt klockan 4 med och jag var vid stallet tyyp klockan 5. Såg då iallafall att Vanni hade tagits med bort till padocken med sadel och träns så att det va bara att byta om snabbt och sedan åka till padocken (mattias körde mig). När jag kom fram red Jessicas barn Ronja vanni. Såg jätte fin och bra ut. Hon hade ju förståss ridit ett tag för Vanni såg rätt trött ut. Men Ronja hoppade några gånger till och sedan fick jag ta över. 
 
Till själva passet nu då. Jag började känna på henne lite i traven på volten. Försöka komma ner i lugn och avslappnad trav samt ställa henne. Lite problem i högervarvet igen men det märks att hon förbättrats mycket. Sedan tog jag lite galopp. Skulle bara galoppera runt i padocken men då drog vanni mot ett hinder som jag inte alls va berädd på. Men när Vanni hade bestämt sig för att hoppa så blev hon helt stel i munnen och det gick inte få henne bort från hindret så det blev ett litet skutt. Gjorde gevetvis om det och samma sak tänkte uppstå men då var ja mer berädd och jag galopperade förbi fint. Sedan började jag hoppa på en volt med ett litet rättuppstående hinder. Gick sådär. Måste bli tydligare på att visa vägen samt kolla vart jag ska. Alltså bli kvikare med blicken både före och efter hindrena. Sedan övades de om ett antal gånger och sedan gick det hyffsat bra. Vi la sedan på ett lite högre hinder på ca 70cm. Så det blev först volt och hindret, sedan rättuppstående hindet på 70. Gick jätte bra. Och till sist så la vi på vår lilla övning ett kryss också. Tyckte att Vanni skötte sig strålande förutom att hon var lite bråkig eftersom hon säkert tyckte att hon redan var klar när Ronja hoppade av. På ett ställe när jag galopperade så stannade hon precis framför staketet och då flög jag av. Haha, men inga skador så jag hoppade bara upp igen och gjorde om. 
 
Min lilla sagoponny utvecklas snabbt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Lucero

Första avramlingen och jag missade den! Illa ju! ;)

Svar: HAHA! Otur för dig, haha! Kommer säker massa fler ;)
jumpers.blogg.se

2013-10-08 @ 22:04:05
URL: http://caballosdekaro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0