Högervarvet

Idag med Vanni jobbade jag särskilt mycket i höger varv eftersom att hon har svårast för att ställa åt höger. Jag började med att låta henne trava på och bli varm. Sedan började jag jobba på volterna i båda varven men särkilt mycket i höger. I vänster gick det jätte bra medans i höger fick jag värkligen kämpa! Jobbade även mycket med övergångar. I övergången från skritt till trav så hoppade hon fram i traven, lite svår att förklara men det va värkligen som om hon studsade fram. Vi tänkte att det kanske var för att Jessica hade övat på galoppfattningar förra gången. Mimmi hade byggt upp en liten bana som inehöll, två uppsatta travbommar med ett steg imellan, en trav bom och en liten stig med bommar. Blev mycket övning med bom stigen eftersom att hon inte skulle nudda någon bom samt vara böjd och formad i alla svängar. Allt gick bra så då minskade vi avståndet mellan bommarna och det gick även bra då också. Avslutade med att jobba på volten igen. Ännu mer i högervarvet! Då hoppade även karo upp på henne och visade ett litet knep jag kunde göra. Och det visade sig gå bättre. Jag hoppade upp igen och försökte med samma sak och jag lyckades! Hon gick jätte fint böjd och stäld i höger. Super nöjd med dagens pass och ett + för slutet. På tisdag blir det hopplektion för Jessica, spännande!
 
gammal bild..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0