Flytväst till Bella?

Jag har länge funderat över hur jag ska få min hund att "våga" simma. Så fort hennes mage tar i vatten ytan vågar hon inte gå ut längre. Därför tänkte jag att man kanske kunde köpa en flytväst till henne så att hon känner att hon inte går under vattnet. Eller om det finns någon/några speciella övningar man kan göra. Jag har testat att ha henne i lina och dra henne ut till mig men då bara vänder hon, har också testat att locka med godis och kasta pinne/leksak lite längre ut men ändå går hon inte ut längre än till magen. Simma vet vi att hon kan eftersom att hon en gång hoppade i från en sten och trodde det var grunt eftersom det var vid kanten. Men det va det inte och då simmade hon tillbaks och upp.
 
Om ni vet hur man kan träna för att få henne våga gå längre ut eller har något tips så skriv gärna det!
Eller fall ni tycker att jag ska tästa med att köpa en flytväst? Och även hur jag ska göra när den är på.
Öppen för alla förslag!
 
 
(hööks bild) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0