Dressyrpasset

I förra dressyr passet gjorde jag övningar som jag gjorde när jag red för Jessica. Bland annat övergångar från skritt - trav, trav - galopp. Gick betydligt bättre än vad det gjort innan. Ibland springer hon iväg när hon ska börja trava och även springa in i galoppen. Så det är mycket träning med det. Och även att lära henne att böja inåt på volterna. Gick väll rätt så bra, specielt i vänster varv, då går det oftast hur bra som helst men det är betydligt svårare i höger. Då drar hon helst iväg och vill ingen ting så övar extra på höger varv. Galoppfattningarna gick också jätte bra så man märker att hon ukväcklas snabbt!
Red också för första gången med gramantygeln, det var för att hjälpa henne att hitta ner. Och hon känndes riktigt bra och avslappnad! Den rider jag gärna med flera gånger.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lollee

Vanni <3

Svar: :D<3
jumpers.blogg.se

2013-10-05 @ 08:59:40
URL: http://www.galenilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0