Dagen i stallet

Efter skolan idag så åkte jag ner till stan för att sedan byta buss till 46 Bosnäs som går till stallet. När jag kom upp till stallet så tog jag in Mero och gav honom sitt lunch hö. Under tiden han stod och åt så passa jag på att göra deras mat och så, han även borsta han lite. När jag hade borstat färdigt så tänkte jag spruta lite pälsglans på honom för att han är väldigt rädd för sånna här sprutflaskor. Så att jag tog och sprutade lite framför honom så han såg att den inte var livsfarlig. Sedan smekte jag honom med den försiktigt och sprutade svansen. Får nog hålla på så ett tag för han värkar tro att den ska äta upp honom eller något! Så när ja va färdig med de sadlade och  tränsade jag honom och hoppade upp. Började med att skritta i typ 10-15 minuter. Sen travade jag honom väldigt mycket för han var inte riden på 3 dagar så han fick trava av sig. När vi sen kom till backarna lät jag honom galoppera på långa tyglar för han behövde värkligen få springa så pigg som han var. Skrittade sedan v honom på hemvägen i ungefär 20 minuter. Mero var helt slut när vi kom tillbaka så jag sadla av och tränsa av, sedan på med täcket. Lät han sen stå inne istället för att gå ut för han var så trött och svettig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0