Bus & Trickträning

Igår så var jag ju i stallet hos Vanni. Varför inte vara där på sin födelsedag? Hästarna är ju livet. Mimmi och Karo hade bestämt att vi skulle ha bus och trickträning. Självklart blev jag ju jätte glad eftersom att jag gillar att träna lite "frihets dressyr" "trick" och sådant. Vanni hade ju aldrig gjort det innan så det blev en liten utmaning. Mimmi visade även hur jag skulle få henne att buga och pussas. Jag fattade lite och sedan försökte jag själv. Hon ville inte helt gå ner när hon skulle buga men ändå var jag väldigt nöjd. Enligt mig gick "pussningen" bättre. Men efter att gjort det några gånger tröttnade hon och ville inte göra någonting. Tränade även på att hon skulle gå när jag gick, stanna när jag stanna osv i skritt och även samma övning i trav. Dock är hon väldigt seg och inte framot när hon leds så det var lite bökigt att få upp henne i trav. Gjorde också endel framdelsvändningar och bakdelsvändningar. Det gick riktigt bra efter några gånger. Övade också på att hon skulle backa 4steg gå fram 4steg om och om igen. Det gick också hyffsat bra. Efter träningen släppte vi hästarna lösa och sprang runt och busa med dom. Gud vad kul de tycket att det var. Både Vanni och Lucero sparkade några glädje sparkar. Väldigt nöjd med den träningen och det var också super kul, nyttigt för hästarna att inte bara ridas.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Fina hästarna. :)

Svar: Ja men gud visst är dom!
jumpers.blogg.se

2013-10-14 @ 19:53:11
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0